Nieuwe Honda-scooters!

MSH122013X ADe Honda SH125i en SH150i, waarvan in 2011 in Europa ruim 23.000 exemplaren werden verkocht, zijn vernieuwd. Lichter en zuiniger zijn ze vanaf dit najaar te koop. De SH125i was nog niet eerder in Nederland verkrijgbaar.

Het persbericht!

"De scooters, die net als hun voorgangers in Atessa in Italië geproduceerd worden, hebben een nieuwe styling en een lichter frame gekregen. De SH125i en SH150i zijn verkrijgbaar met ABS en benadrukken Honda's voortrekkersrol op het gebied van veiligheid. Dit is een unieke ontwikkeling in de markt van de motorscooters.

Zuiniger
De nieuwe eSP-motorblokken (enhanced Smart Power) zijn dankzij verschillende technieken die voor een lagere wrijving zorgen een stuk zuiniger: de vernieuwde 125 cc heeft een verbruik van 47,4 km per liter en de 150 cc 43,8 km per liter. De 16-inch wielen zorgen voor grotere stabiliteit en een bagagevak onder de buddyseat biedt zelfs plaats aan een integraalhelm. De vernieuwde SH125i en SH150i worden standaard geleverd met zijstandaard.

Best verkochte scooter
Honda begon in 1984 met productie van de eerste SH, de SH50. Sindsdien is de scooter in vele verschijningen op de markt gekomen: de SH75, SH80, SH100, SH125, SH150 en SH300. De SH125i, die behoort tot de best verkochte scooters in Europa, is vanaf dit najaar verkrijgbaar bij de Honda dealers."

Aldus Honda in haar laatste persbericht. Wat kunnen we eraan toevoegen? Inderdaad is het niet erg gebruikelijk dat lichte scooters met abs worden geleverd. Dat ze standaard met zijstandaard worden geleverd weer wel, dus dat is het vermelden niet echt waard.
De komst van de SH125i is met het oog op de nieuwe regels voor het rijbewijs – A1-rijbewijs maximaal 125 cc – niet verwonderlijk te noemen, temeer daar Honda momenteel maar één 125-cc scooter – de PCX125 – (en de Vision 110) in de schappen heeft staan, en maar één 125 cc motorfiets, de CBF125.
Deze CBF125 moet in staat geacht worden de A1-motorrijder te plezieren, terwijl de SH125 een zogenaamde big wheel scooter is. Met zijn 16-inch wielen zal hij makkelijker hobbels nemen dan de PCX en Vision (beide 14 inch v/a). Zijn lage instap – net als zijn grotere broer SH300i – zal velen kunnen bekoren.
De beide SH's zullen spreekwoordelijk zuinig zijn, want net als de PCX'en uitgerust met een start/stopsysteem, maar vermoedelijk niet zo goedkoop als de andere lichte Honda-scooters. Prijzen zijn nog niet bekend, maar de oude SH150 kostte € 3.650 en dat is stevig boven de € 2.599/€ 2.699 van de PCX 125/150 en nog steviger boven de prijs van de Vision 110: € 1.899 (goedkoopste motorscooter van Nederland).

MSH1220133SA
(Beweeg de muis over de foto voor koffer en windscherm.)

MSH122013A AMSH122013A B

Meer nieuws op Stadsmotor.nl


{jcomments on}

 

Aangepast zoeken
FacebookTwitter
Voorpagina Relevant nieuws Nieuwe Honda-scooters!

Disclaimer - Privacy Policy