Miljonair fair

Blog 8-12-11 KTM RC8 ROp de tiende Miljonair Fair te Amsterdam – die vanavond opent – vinden we net als in de voorgaande jaren een hele hoop mooie en peperdure spulletjes. Dit jaar ook luxe tweewielers!

Mocht ik ergens in dit stukje bitter klinken, dan komt dat voort uit pure jaloezie. Dat het maar vast is gezegd voor ik ervan wordt beschuldigd. Want natuurlijk wil ik ook miljonair zijn. Niet om een jongere vrouw of een groter huis te kopen, maar een grote garage, groot genoeg voor minstens vijf motorfietsen en -scooters die ik nu ook niet (allemaal) kan betalen. Dat is niks raars. Dat heb je bij motoridioten die (buiten hun old lady) nu eenmaal om niets anders geven dan motorfietsen en leuke gebieden om ze te besturen.

Ik heb iets tegen de Miljonair Fair.
Niet omdat ik iets heb tegen miljonairs, want dat zou ik dus graag zijn, maar wel tegen het schaamteloos pronken met (te veel) geld en welvaart in een tijd waarin het zo duidelijk is dat hele volksstammen aan de rand van de financiële afgrond balanceren als gevolg van de perverse zelfverrijking van het volk dat wordt bediend op de Miljonair Fair.
Daarnaast heb ik ooit gesolliciteerd bij de Gijrath Media Groep (organisator Miljonair Fair), en nimmer in mijn toch alweer decennia bestrijkende carrière (als schrijvende pers) ben ik zo onprofessioneel, zelfs onbeschoft behandeld.
Daar staat tegenover dat ik opperhoofd Yves Gijrath van GMG niet anders ken dan als een man van zijn woord, dus om hem en zijn beurs af te rekenen op het Amsterdamse gedrag van een P&O-trien in zijn emplooi is niet eerlijk.

De Miljonair Fair!
Die werd eerst onder mijn aandacht gebracht door Harley-Davidson Amsterdam. Zoals niemand weet, maar wat Harley-Davidson Amsterdam volgaarne onder de aandacht brengt, wordt Harley-Davidson Amsterdam sinds honderd en nog een paar dagen bestierd door de Motorvrouw van het Jaar 2010, Simone Bokma (1963). Mevrouw Bokma is daarbij de 'eerste vrouwelijke Harley-Davidson (H-D) Dealer Owner in Nederland'.
We kennen mevrouw Bokma niet, maar daar gaat denkelijk nog verandering in komen als we eens een testmotor (van Harley-Davidson Benelux) bij haar gaan ophalen. Mevrouw Bokma zetelt met haar winkel namelijk vlak om de hoek van het mediaconcern waar wij sinds lang geregeld centjes verdienen.
Wat Motorvrouw van het Jaar betekent: geen idee. Maar dat mevrouw Bokma daar nu aanspraak op kan maken (in 2010 was ze nog geen HD-dealer), lijdt geen twijfel. Mevrouw Bokma laat geen gelegenheid voorbij gaan om haar winkel te promoten en heeft daarbij ook geïnvesteerd in de Miljonair Fair, door daar onder andere de 2012 Custom Vehicle Operations Street Glide – vanaf € 38.495 – te parkeren. Deze motor wordt geadverteerd als 'een bijzonder exclusief model waar het hart van de echte motor- en muziekliefhebber sneller van gaat kloppen'.
Blog 8-12-11 CVO_StreetGlide_FLHXSE3_renamed_31932Tja.
Een bijzonder exclusief model: ja. Maar gaat het hart van de motorliefhebber sneller kloppen? Nee, hoogstens het hart van een Harley-Davidson-liefhebber, maar da's iemand anders. En gaat het hart van een muziekliefhebber sneller kloppen? Van een in een motor ingebouwde geluidsinstallatie? Kansloos, want de akoestiek van de open ruimte is om te janken en een motorhelm draagt niet bij aan de zuivere ontvangst van zelfs de beste tweeters.
Maar dan komt het klapstuk.

'Om zijn muzikale kracht aan te tonen, draait actrice, presentatrice en dj Fajah Lourens tijdens de VIP-openingsavond op donderdag 8 december 2011 een unieke set via het BOOM! Audio-systeem van de CVO Street Glide op de stand van Harley-Davidson Amsterdam.'

Dit is een instinker, want waarom zou een miljonair bij zijn volle verstand naar Fajah Lourens willen luisteren? Kijken naar het draaien van Fajahs unieke set oké, maar luisteren? En daar zit natuurlijk de slimmigheid: sex sells. Oud-soapie Fajah past sinds het operatief verwijderen van de buitenproportioneel grote siliconen-bigtwin waardoor ze bekend werd niet meer zo goed bij Harley-Davidson als voorheen, maar mag er met haar dertig lentes nog absoluut wezen. De boodschap van Harley-Davidson Amsterdam zal dan ook zijn: wie zich een CVO kan veroorloven, kan ook een soapie betalen. Fajah is daarbij een hoogst geschikt uithangbord, als een van de weinige fysiek aantrekkelijke én nog vrijgezelle 30+ 'actrices'. Zou zij niet al de weinig benijdenswaardige reputatie van lastig loeder hebben opgebouwd, dan zou ze een trophy wife van formaat zijn. Bovendien passend achter op een CVO Street Glide, want Fajah is klein van stuk en bovendien verdienstelijk amazone, dus ze zal zich in het zadel kunnen handhaven.

Ja, goede marketing zit best slim in elkaar.

Voorts op de Miljonair Fair de motorfabrikanten BMW en KTM. BMW staat er alleen met autootjes, KTM met de 1190 RC8 R superbike. Net zo min als de CVO Street Glide een motortje dat geschikt is voor stadsvervoer, want dat is waar we het bij Stadsmotor.nl altijd maar over hebben.

Waarmee gelukkig maar weer eens is aangetoond dat de meest bruikbare tweewielers nooit in de categorie duur vallen. Toch een opsteker voor ons arme sloebers, dat we die rijke stinkerds in elk geval in de stad te vlug af zijn.

Michiel Heemskerk
8 december 2012

Blog 8-12-11 KTM RC8 R

Lees alle blogs op Stadsmotor.nl
{jcomments on}

 

Aangepast zoeken
FacebookTwitter

Disclaimer - Privacy Policy