Kawasaki Ninja 250SL (2015)

Kawasaki Ninja 250SL rechts groenHadden we niet een Ninja 250 die nog maar kort geleden was bevorderd tot Ninja 300? Juist, maar dat was/is een 2-cilinder, en de Ninja 250SL (Super Light) is een 1-cilinder! Voor de liefhebbers met A2-rijbewijs! Want weliswaar minder pk's, maar een hoger koppel en vooral veel minder kilo's!

Lees meer...

 

Test: Kawasaki KLX250 (2014)

Kawasaki KLX250 actie 1Nee, met de Kawasaki KLX250 moet je niet op reis willen, tenzij je een geharde endurorijder bent die niet meer bagage inpakt dan schone(re) onderbroeken en sokken en een spuughekel heeft aan snelwegen. Maar verder kunt je prima uit de voeten met de 'dikke' KLX.

Lees meer over de Kawasaki KLX250 (2014)

 

Test: Kawasaki Z1000 (2014)

14611321605 5aba23fc88 oWe hoeven niet te vertellen dat de 2014 Kawasaki Z1000 stoer is. Of je 'm nou mooi vind of niet, er is erg veel aandacht besteed aan het ontwerp. Heel aardig voor wie graag gelikt op pad gaat, maar kun je ook 'normaal' over straat?

Lees meer over de Kawasaki Z1000 (2014)

 

Test: Kawasaki J300 ABS (2014)

Kawasaki J300 1

In de motorwereld was het niets minder dan een donderslag bij heldere hemel toen Kawasaki in oktober 2013 de komst van de J300 motorscooter aankondigde. Kawasaki, dat toch voornamelijk bekend staat om de snelle supersporters...

Lees meer over de Kawasaki J300 (2014)

 

Test: Kawasaki Z800 (2013)

Kawasaki Z800 4Met de Z800 sluit Kawasaki op streetfighter-gebied aan bij Yamaha, dat met de FZ8 (779 cc) al eerder afweek van de 750 cc-norm die bijvoorbeeld Suzuki met de GSR750 nog steeds hanteert. De Z800 heeft de 806 cc's ingezet voor - vooral - meer kracht.

Lees meer over de Kawasaki Z800 (2013)

 

Test: Kawasaki Ninja ZX-6R 636 (2013)

 ZX-6R 2Meestal mijdt Stadsmotor.nl supersport-motoren als de pest, omdat ze ons inziens niet bijzonder geschikt zijn voor woon-werkverkeer. Maar als een van de bekendste supersporters – de Kawasaki ZX-6R – in een nieuwe 636-versie verschijnt, en we hebben een kenner in huis, moeten we eraan geloven...

Lees meer over de Kawasaki Ninja ZX-6R 636 (2013)

 

Test: Kawasaki VN900 (2012)

Kawasaki

2013 Kawasaki VN900 Classic rechtsIn de vroege jaren negentig waren choppers/customs/cruisers niet aan te slepen, maar die rage is volkomen voorbij. Neemt niet weg dat elk (Oosters) merk nog wel iets in de rekken heeft staan, in de maten GROOT en normaal. Bij Kawasaki heet de kleinste VN900. Is het wat voor in de stad?

Het is een beetje raar, want er was een tijd – papa weet het nog – dat een kleine chopper een cilinderinhoud had van 400 cc (Kawasaki Vulcan), 500 cc (Honda Shadow, Kawasaki Vulcan), 535 cc (Yamaha Virago), 600 cc (Honda Shadow) of 650 cc (Suzuki Savage). Met een 750-cc V-twin had je een aardige middenklasser en met meer dan 1.000 cc (Virago 1100: 1986) hoorde je helemaal bij de bad boys, slechts voorbij gestreefd door de 1.340 cc (vanaf 1978) van de almachtige Harley-Davidson Shovelhead en later Evolution. Volg bovenstaande links, en begrijp dat er echt veel van deze motoren werden verkocht, aan bijzonder enthousiaste mensen.

En toen kwamen de Suzuki Intruder 1400 (1987) en Kawasaki Vulcan 1500 (1991) en was het Harley-feest afgelopen.

Anno 2013 moet je met een vergrootglas op zoek naar een kleine chopper (die je alleen bij Hyosung zult vinden, vanaf 125 cc). Het 1.340 cc metende blok van de Harley van toen is een lachertje vergeleken bij de enorme blokken die nu overal – ook bij HD zelf – van de band lopen. Het begint bij 1.500 cc, 1.700-1.800 cc is de maatstaf, twee liter niets geks meer.

En zo vinden we in de 'kleine' middenklasse bij Honda 750-cc'ers, bij Suzuki 800-cc'ers, bij Kawasaki 900-cc'ers en bij Yamaha één 950-cc'er.
Honda en Kawasaki zijn het slimst, want die hebben hun modellen anno 2013 afgeregeld op 35 kW, waarmee ze geschikt zijn voor het A2-rijbewijs, en dus vanaf twintig jaar te besturen. De Suzuki (39 kW) is tegen meerprijs verkrijgbaar op 35 kW, de Yamaha volgens de specs op de website niet, die blijft hangen op 39,4 kW.
Zouden we dus in het bezit zijn van een AL-rijbewijs – voorheen 25 kW, maar sinds kort gelijk aan het nieuwe A2-rijbewijs op 35 kW – en op zoek naar een middenklasse custom, kunnen we kiezen voor drie merken, die in prijs tussen de € 9.498 en € 10.499 zwerven. En die € 9.498 is voor de Kawasaki VN900 Classic.

VT 750 C2BVL800LC zwart 3kw CMYK schaduw2013 Kawasaki VN900 Classic revo
Honda, Suzuki, en Kawasaki. In motorland bestaat de term 'UJM': Universal Japanese Motorcycle. Waarom toch?

Wat opvalt aan deze VN900 – die alleen de letters VN heeft overgehouden van de naam Vulcan – is de zit. De Suzuki kennen we niet, maar de Honda's wel. De VN900 voelt aanmerkelijk groter dan de Honda-customs, hoewel het in lengte maar zeven centimeter scheelt en in breedte slechts (ahem) zeventien centimeter. De VN900 voelt qua zit en greep als een grote chopper, maar het is slechts een 900. Hij toont ook als een grote chopper, maar het is nog steeds slechts een 900.
Hij rijdt daarentegen niet als een grote chopper, en dat is vermoedelijk net wat de doelgroep zal willen horen, zien en voelen.
Bestaat de doelgroep inderdaad uit bezitters van het A2-rijbewijs of kleinere bestuurders (gezien de zadelhoogte van 68 centimeter), dan zit die niet te wachten op de (on)handelbaarheid van een grote en loodzware custom. De 35 kW van de VN900 maken dat de A2'ers erop mogen, maar het zal ook kleinere en zeker zwakkere en/of oudere (90+) chauffeurs aanspreken dat de grote kast met pk's gesloten blijft. Met 35 kW/47,59 pk en een gewicht van 282 kilo rijklaar zal je niet snel verrast worden, en dat precies wat veel customliefhebbers willen. Lekker toeren en tuffen en alleen het gas helemaal opendraaien als de motor in z'n vrij staat.

De VN900 zal met dergelijk gebruik nooit teleurstellen. De acceleratie is ook eenmaal in de versnelling niet wereldschokkend, maar je komt vooruit, en sneller dan de gemiddelde auto. Bochten nemen lukt, net als remmen, en met het lage zwaartepunt is manoeuvreren een peulenschil. Verwacht geen circuitprestaties, en alles komt goed. Ga er ook niet mee door de file of stad rijden, want daarvoor is-ie te laag en te breed. Bovendien zullen het motorvermogen, het remvermogen óf de wendbaarheid je ass niet redden als zich een 'onvoorziene situatie' voordoet. Vergeet ook snelheden boven de 100 km/u. Natuurlijk kan het, maar doe het lekker niet, en je blijft tevreden. Of je moet een ruit hebben. Vies word je toch wel. En je fiets. Poetsen!

Zet de VN900 lekker in de garage en pak 'm als de zon schijnt. Rijd lekker in de rondte en stop bij een terrasje wanneer je wilt. Dat zal prima bevallen, want de Vulcan is amper te herkennen als Kawa, maar des te beter als zeer netjes afgewerkte showboot. Geniet daarvan en neem nog een biertje. Dat kan, in de geruststellende wetenschap dat als je te veel hebt gezopen, je nooit meer het contactslot zult vinden dat zich ergens aan de zijkant van het blok bevindt. Taxi!
Zijn er motoren nog relaxter dan de VN900? We zouden het zo snel niet weten. Nooit krijg je op deze allemansvriend de neiging om raar te gaan doen. Vulcanrijders zullen dan ook begrijpen dat dat biertje te veel van hierboven een grap was. VN900-rijders drinken slechts melk met honing. Na de rit mogelijk een advocaatje.
Maar de motor ziet er zeer geloofwaardig uit, en dat maakt veel goed.

Nb. De Kawasaki VN900 is in allerlei uitvoeringen leverbaar en leverbaar geweest, van kale classic tot custom, special edition tot Light Tourer met scherm en tassen. Het is elke keer weer dezelfde VN900, maar dan met een ander sausje of onderdelenpakket.

Geschikt voor het A2-rijbewijs.



Kawasaki


Technische gegevens
Motor: vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt
Cilinderinhoud: 903 cc
Max. vermogen: 37 kW/50 pk bij 5.700 tpm
Max. koppel: 78 Nm bij 3.700 tpm
Max. snelheid: 160 km/u
Aandrijving: voetgeschakelde vijfversnellingsbak
Eindoverbrenging: riem
Wielen v/a: 21 inch/15 inch
Remmen v/a: enkele schijf/enkele schijf
Afmeting lxbxh: 240,5 x 89,5 x 112 cm
Zithoogte: 68,5 cm
Gewicht: 282 kg
Kleuren: zwart
Accessoires (optioneel): diverse windschermen, zadeltassen, sissybar, valbeugel, gelzadel, bagagerek
Prijs 2012: € 9.598 (Prijs 2013: vanaf € 9.498)

Veiligheid
ABS: nee
Tractiecontrole: nee
Gevarenlichten: nee
Zichtbaarheid opzij: alle lampen zichtbaar
Mistlampen: optie
Spiegels: goed geplaatst, redelijk zicht
Parkeerrem: nvt

Kawasaki


2009 Kawasaki VN900 Classic rood2009 Kawasaki VN900 Classic zwart
Boven 2009 Classic. Onder 2013 Classic Special Edition.
2013 Kawasaki VN900 Classic rechts2013 Kawasaki VN900 Classic revo2013 Kawasaki VN900 Classic links
Onder 2009 Custom.
2009 Kawasaki VN900 Custom blauw2009 Kawasaki VN900 Custom zwart
Onder 2013 Custom

2013 Kawasaki VN900 Custom rechts2013 Kawasaki VN900 Custom revo2013 Kawasaki VN900 Custom linksKawasaki VN900 Custom
Custom Special Edition.

VN 900 Classic
Classic Light Tourer.

Onder 2012 Classic Special Edition.
2012 Kawasaki VN900 Classic boot rechts2012 Kawasaki VN900 Classic boot rechtsvoor
Voor geïnteresseerden: het IJ vanaf Amsterdam-Noord.

2012 Kawasaki VN900 Classic boot achter
Showboot versus vuurschip

2012 Kawasaki VN900 Classic stuur links2012 Kawasaki VN900 Classic dash
Niks bijzonders op het bord

2012 Kawasaki VN900 Classic stuur rechts2012 Kawasaki VN900 Classic uitlaat
Enorm eind uitlaatpijp.

2012 Kawasaki VN900 Classic stuur treeplank
Treeplank met hak-teenschakeling

2012 Kawasaki VN900 Classic contactslot
Alcoholslot: je vindt 'm nooit in het donker!

Kawasaki

Alle Kawasaki tests


{jcomments on}

 
FacebookTwitter
Voorpagina Lifestyle Kawasaki: alle modellen en tests

افلام سكس Xnxx Arab หนัง โป๊ hindi sex videos videos xxx XXX Bf Sex Videos
Disclaimer - Privacy Policy